Дистанційне навчання

  

Вчимо і навчаємось на карантині: школа-онлайн!


РОЗКЛАД УРОКІВ

Електронні адреси вчителів освітнього закладу.


  Шляхова Галина Василівна            2234galinashlyahova@gmail.com


Партатус Мирослав Васильович         5k2bsp@gmail.com

 Партатус Богдана Степанівна               5k2bsp@gmail.com

Дараган Валентина Іванівна           17450d@gmail.com


Горова Тамара Андріївна          17400t@gmail.com

Бурзак Ольга Іванівна         Olga.I.burzak@gmail.com

Борейко Наталія Сергіївна        natashasergiivna@ukr.net

Харсіка Людмила Михайлівна      lydvila999@ukr.net

Моцак Таміла Миколаївна        mostsak72@ukr.net

Харсіка Людмила Анатоліївна       lharsika@yahoo.com

Пекалицька Валентина Василівна    17440pv@gmail.com




                                        СЛОВНИК КЛЮЧОВИХ ПОНЯТЬ ДИСТАНЦІЙНОГО 
                                                                        ТА ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ 

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ  -організація освітнього процесу, учасники якого віддалені одне від одного та взаємодіють за допомогою сучасних інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій. 
ОЧНЕ НАВЧАННЯ -організація освітнього процесу за умови безпосередньої присутності здобувачів освіти й педагогів у закладі освіти.  
ЗМІШАНЕ НАВЧАННЯ - організація освітнього процесу, що поєднує дистанційне та очне навчання (застосування технологій дистанційного навчання на очній формі). 
СУБʼЄКТИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ - особи, які навчаються (учень/-ниця, студент/-ка, слухач/-ка), та особи, які забезпечують навчальний процес за дистанційною формою навчання (педагогічні працівники, методисти, батьки). 
АСИНХРОННИЙ РЕЖИМ - взаємодія між субʼєктами дистанційного навчання, під час якої учасники спілкуються між собою із затримкою у часі, застосовуючи при цьому електронну пошту, форум, соціальні мережі тощо. 
СИНХРОННИЙ РЕЖИМ - взаємодія між субʼєктами дистанційного навчання, під час якого учасники одночасно перебувають у вебсередовищі (чат, аудіо- чи відеоконференції, соціальні мережі тощо). 
ЕЛЕКТРОННІ РЕСУРСИ НАВЧАЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН - систематизоване зібрання інформації та засобів навчально-методичного характеру, потрібних для засвоєння навчальних дисциплін (програм), яке доступне через інтернет за допомогою браузера та/або інших  
доступних користувачеві/-ці програмних засобів. 
ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ - технології створення, накопичення, зберігання та доступу до електронних ресурсів навчальних дисциплін, а також забезпечення організації та супроводу навчального процесу за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення та засобів інформаційно-комунікаційного звʼязку, 
зокрема інтернету. 

        У світі онлайн-освіти навчання може відбуватися синхронно або асинхронно. Що ці терміни означають? Знаючи різницю між синхронним та асинхронним дистанційним навчанням, ви зможете обрати формат, з яким досягнете найкращих результатів.Аудіовізуальна  трансляція  презентацій,  семінарів,  лекцій,  під  час  якої  зв’язок  між учасниками  підтримується  через  інтернет  за  допомогою  спеціального  застосунку. Передбачає виступ спікерів і зворотний зв’язок від аудиторії в чаті.Обговорення й ухвалення рішень, дискусії, захист проєктів — усе відбувається в режимі реального часу. Педагоги й здобувачі освіти бачать одне одного, перші також можуть супроводжувати лекцію наочним матеріалом.Заняття  у  віртуальному  освітньому  середовищі,  де  моделюють  активності  очного формату і використовують аналітичні інструменти електронного навчання. Онлайн-заняття, під час якого учасники при супроводі тренера вирішують практичні завдання, спрямовані на розвиток професійних і універсальних навичок. 
 Синхронний формат

    Синхронний формат означає співпрацю в режимі реального часу. Його перевага в тому, що можна залучати учасників миттєво та у визначений час.
• Це  —  «прямий  ефір»:  здобувачі  освіти  контактують  через  засоби  зв’язку безпосередньо з педагогами. Це може бути відео- чи аудіозв’язок, спілкування в чаті.
•Важливо! Під  час  дистанційного  навчання  в  синхронному  режимі  учасники нерухомо сидять біля екрана. Не забуваймо про чергування розумової активності з фізичною, гімнастику для очей.
    Вебінар
Аудіовізуальна  трансляція  презентацій,  семінарів,  лекцій,  під  час  якої  зв’язок  між учасниками  підтримується  через  інтернет  за  допомогою  спеціального  застосунку. Передбачає виступ спікерів і зворотний зв’язок від аудиторії в чаті.
     Відеоконференція
Обговорення й ухвалення рішень, дискусії, захист проєктів — усе відбувається в режимі реального часу. Педагоги й здобувачі освіти бачать одне одного, перші також можуть супроводжувати лекцію наочним матеріалом.
     Віртуальний клас
Заняття  у  віртуальному  освітньому  середовищі,  де  моделюють  активності  очного формату і використовують аналітичні інструменти електронного навчання.
    Онлайн-тренінг
Онлайн-заняття, під час якого учасники при супроводі тренера вирішують практичні завдання, спрямовані на розвиток професійних і універсальних навичок.

АСИНХРОННИЙ ФОРМАТ

  Асинхронний режим може охоплювати різноманітні засоби інформації, аудіо- та відеоуроки  (але  не  обмежуватися  ними).  За  допомогою  асинхронного  режиму навчання здобувачі освіти працюють у власному темпі та у зручний для себе час.
• Педагоги мають зазначити терміни виконання завдань, надіслані для зворотного зв’язку,  надати  орієнтовний  розклад  занять  для  слухачів  курсу,  щоб  вони  мали уявлення про те, що їм слід робити й коли.
• Асинхронний  режим  застосовують  до  різних  форм  цифрового  та  онлайнового навчання.  Наприклад,  викладач  може  записувати  власні  короткі  відеоуроки, пояснення або навчальні завдання, які студенти виконують самостійно.
• Асинхронне дистанційне навчання так само потрібне, як і синхронне, тому що є здобувачі освіти, яким потрібно більше часу на опрацювання тієї чи іншої теми. Також  є  слухачі  курсу  з  різними  освітніми  потребами,  тож  так  забезпечується диференціація.
МООС
Масові  відкриті  онлайн-курси  з  інтерактивними  вправами  та  відкритим  доступом через інтернет. Приклади: Coursera, EdX, Udacity, Prometheus, EdEra.
Онлайн-література
Електронні підручники, віртуальні робочі зошити, конспекти тощо.
Блог
Вебсайт,  основне  наповнення  якого  —  записи,  зображення чи  мультимедіа,  котрі регулярно додають.
Форум
Форма спілкування педагогів і здобувачів освіти при дистанційному навчанні. Зазвичай на форумах є можливість прикріпити файли різного виду та розміру.
Чат 
Спілкування  користувачів  мережі  в  режимі  реального  часу,  засіб  оперативної  комунікації. Є кілька різновидів чатів: текстовий, голосовий, аудіо-, відеочат.
Електронна пошта
Стандартний сервіс інтернету, що забезпечує передавання повідомлень як у формі звичайних текстів, так і в інших формах (графічний, звуковий, відео).


Рекомендації для організації дистанційного 

навчання за допомогою освітньої платформи 

Визначтеся з моделлю навчання: повністю електронне (асинхронне), електронне з вебінарами (синхронне) чи змішане .Визначитися з моделлю навчання можуть допомогти запитання: 

1. Яку кількість учнів плануєте навчити? 

2. Як багато часу учні можуть приділяти синхронному навчанню й самостійній роботі? 

3. Наскільки в учнів розвинені навички самоорганізації й самонавчання? 

4. Чи є між учнями великий розрив у знаннях, який потрібно згладити для освоєння програми? 

Дізнайтеся про технічне забезпечення учасників освітнього процесу 

1. Якими технічними пристроями та як часто можуть користуватися вчителі та учні? 

2. Чи мають вчителі й учні стабільне під’єднання до інтернету? 

3. Чи мають всі учасники процесу навчання вебкамери й мікрофони для участі у вебконференціях? 

4. Які умови організації освітнього процесу? 

Визначтеся з форматом залучення вчителів 

1. Чи очікується від учителя/-льки активна присутність онлайн? 

2. Як часто вчитель/-ка має підтримувати комунікацію з учнями: перевіряти завдання, відповідати на питання? 

Організовуйте вебінари та онлайн-спілкування 

1. Яка максимальна кількість учнів має бути присутня онлайн? 

2. Чи потрібен поділ на групи? 

3. Чи потрібен загальний чат?  

4. Чи потрібно зберігати відеозаписи проведеного заняття? 

5. Чи потрібно утримувати увагу учнів опитуваннями й 

голосуваннями? 

6. Якими месенджерами користуються учні та вчитель/-ка у 

повсякденному житті? 

7. Чи достатньо їх функціоналу для комунікації в межах освітніх завдань програми? 

8. Які спеціальні функції мають бути у месенджера: підтримка ботів, інтеграція опитувань і тестів? 

Сплануйте управління проєктами й груповою роботою 

1. Чи будуть учні працювати над проєктами? 

2. У який спосіб учні будуть працювати в командах? 

3. Як буде забезпечений контроль виконання проєктів? 

4. Якою інформацією обмінюватимуться учні? 

Сплануйте спільну роботу з документами 

1. Який кінцевий продукт спільної роботи? 

2. Чи буде вестися база знань? 

Визначте формат та способи підготовки навчального контенту 

1. Що потрібно знати для виконання завдань програми? 

2. Що потрібно для виконання конкретного завдання (чекліст, шаблон документа)? 

3. Що учні можуть освоїти самостійно у вигляді текстів, відео- і аудіолекцій тощо, отримуючи відстрочені відповіді вчителя/-льки, якщо щось незрозуміло? 

4. Що вимагає синхронної взаємодії з учителем/-лькою або групою вчасно? 

5. Що можна вивчати в інтерактивному форматі? 

Визначте методи відпрацювання знань 

1. Як забезпечити регулярність самостійної роботи: за допомогою автоматичних нагадувань, чеклістів, гейміфікації? 

2. Яка підтримка потрібна учням від учителя/-льки: зворотний зв’язок за запитом, особиста мотивація, живий діалог, модерація командної роботи? 

Визначте форми організації комунікації учнів з вчителем/-лькою 

1. Які функції виконує вчитель/-ка: експерт, наставниця, тренер, модераторка, мотиватор, перевіряльниця? 

2. Чи може вчитель/-ка відповідати в режимі 24/7 або є робочий час для повідомлень? 

3. Чи потрібен графік особистих онлайн-консультацій? 

4. Чи має нагадувати вчитель/-ка учням про виконання завдань? В якому режимі? 

5. Як учні отримують організаційні повідомлення? 

Визначте форми організації комунікації учнів між собою 

1. У чому учні можуть допомагати одне одному? 

2. Які навички учні можуть розвивати, працюючи разом? 

3. Чи можуть учні одночасно бути онлайн? 

4. Чи потрібно вчителю/-льці об’єднувати учнів у команди? 

5. Скільки людей має бути в команді? 

6. Яка командна роль має бути у кожного/-ї учасника/-ці команди? 

7. Як учитель/-ка бере участь у спілкуванні всередині команд? 

8. Чи повинно спілкування бути обов’язковою умовою виконання завдань або відбуватися тільки за бажанням? 

9. Як учитель/-ка може ініціювати спілкування та співпрацю?

 10 НАЙВАЖЛИВІШИХ ПРАВИЛ ОНЛАЙН-КОМУНІКАЦІЇ

 

1. Зустрічають за ім’ям.

Ваше ім’я — це візитівка. Уникайте таких нікнеймів як supermen_91 або ж vira_anime. Ім’я, прізвище та аватар профілю мають бути справжніми.

2. Коротко й по суті.

Якщо ви користуєтеся месенджером для робочого листування, не розділяйте повідомлення на декілька окремих. Наприклад, «Привіт», потім «Хочу тебе сповістити», потім «Сьогодні збори розпочнуться об 11». Пам’ятайте: повідомлення з несформованою думкою лише відволікає ваших співрозмовників. Є загроза, що останнє повідомлення, де й було головне послання, можуть не побачити. 

3. Відповім пізніше.

Після того як отримали повідомлення, напишіть: «Дякую, я отримав лист». Якщо розумієте, що для повноцінної відповіді знадобиться час, теж повідомте про це. Наприклад: «Я дам відповідь через годину / завтра / ніколи». І ваш співрозмовник зрозуміє, що ви звернули увагу на його послання.

4. Аудіоповідомлення.

Якщо у вас немає попередньої домовленості, що ви можете надсилати одне одному голосові повідомлення — то їх надсилати не варто. 

5. Уважність до деталей.

Уникайте писати текст великими літерами — їх заведено вважати криком. Уникайте перенасичення смайликами та стікерами. Не ігноруйте автоматичну перевірку правопису. Коли ви паралельно спілкуєтеся в декількох месенджерах із різними людьми — будьте уважними.

6. Соціальні мережі.

Соціальні мережі — не найкраще місце для ділового листування. І на це є кілька причин. По-перше, в соціальних мережах люди здебільшого відпочивають. По-друге, там більше шансів на те, що ваш лист просто не побачать. До речі, згадайте, коли ви востаннє переглядали теку «інші» в месенджері.

7. «7−38−55».

Через вербаліку (слова) людина сприймає тільки 7 % інформації. Це ваші листи й повідомлення. 38 % — це паравербаліка (тон і голос). Вона працює, коли ви розмовляєте телефоном. 55 % — це невербаліка (жести й міміка). Іншими словами, повну інформацію людина отримає тільки при особистій зустрічі. Якщо у вас виникає підозра, що людина вас не зрозуміла — телефонуйте або просіть про зустріч.

8. Великі файли.

Хмарні технології — це не майбутнє, а сьогодення. Якщо вам треба надіслати файл, що займає кількадесят мегабайтів, користуйтеся спеціалізованими сервісами та файлообмінниками. У листі варто додати не сам файл, а лише покликання на нього.

9. Нічні повідомлення.

Писати повідомлення вночі — ознака поганого тону. Якщо ви можете надіслати повідомлення зранку — так і зробіть. Цінуйте чужий час і сон. Є лише два винятки: це питання життя і смерті або ж ви попередньо домовилися зі співрозмовником про нічний чат.

10. Безпека в інтернеті.

Не відкривайте файли, які надіслали невідомі вам люди. Ви не можете знати, що ці файли насправді містять. Там можуть бути віруси або фото, відео з «агресивним» змістом.

Методичні рекомендації щодо дистанційного та змішаного навчання для учнів 1-4 класів

Першочерговим завданням  є налагодження взаємодії з членами родини, для цього необхідно :

v   Встановити чіткі правила спілкування.

v   Визначити години  і канали для спілкування.

v   Проаналізувати навчання, розклад уроків.

v   Давати учням багато спроб.

Особливості онлайн уроків:

·               Мінімум пояснень – максимум інтерактиву.

·               Уникайте загальних фраз.

·               Створюйте завдання на взаємодію.

·               Подавайте новий матеріал у формі діалогу.

·               Скорочуйте тривалість подання матеріалу.

·               Надавайте інформацію щодо часу зустрічі.

·               Чергуйте види діяльності (розумову з фізичною).

Графік  учня та вчителя потрібно розробляти враховуючи:

Ø   Рівномірність навантаження

Ø   Гнучкість графіка

Ø   Державні вимоги

Щодо оцінювання учнів 1-4 класів, то переважає формувальне оцінювання (відзначання успіху, поради щодо опрацювання додатково, стимулювання самостійно знаходити помилки).

Методичні  рекомендації  щодо  дистанційного  та  змішаного  навчання для учнів 5-11 класів

Необхідно визначити  базові засади взаємодії, чіткий розпорядок дня, конкретизувати очікуваний результат роботи.

За синхронного дистанційного навчання робота повинна відбуватися за графіком. Один онлайн-урок повинен тривати 20 хвилин.2-3 звичайні уроки – це 1-2 онлайн-уроки; 4 і більше – 2-3 онлайн-уроки.

За асинхронного дистанційного навчання  необхідно гнучке планування навантаження, покрокова інструкція,як опрацювати тему.

Щодо оцінювання, не допускайте перенавантаження, диференціюйте вправи, використовуйте тести з проміжними відповідями, метод самоперевірки, формувальне оцінювання. Для того щоб уникнути списування: перемішуйте відповіді, давайте творчі завдання.

Дистанційне навчання для дітей з ООП

Ø Проаналізуйте попередній досвід  (платформи, прийоми, методи).

Ø Переглянути індивідуальну програму розвитку.

Ø Налагодити зворотній зв’язок з батьками.

Ø Залучити шкільну команду супроводу (звичний час занять, наявність розкладу уроків, звичні види завдань).

4 принципи навчання:

·        Інтерактивності

·        Диференціації

·        Індивідуального підходу

·        Пластичності

Домашні завдання повинні бути з інструкціями для виконання;зменшені за обсягом; адаптовані відповідно до можливостей дитини; прості у виконанні; пов’язані з домашнім середовищем.

Потрібно використовувати візуальні картки:

§  1 (зелений) – я легко впораюся з цим завданням.

§  2 (світлозелений) – я можу спробувати це зробити.

§  3 (жовтий) – я це зроблю з невеликою допомогою.

§  4 (помаранчевий) – мені потрібно багато допомоги.

§  5 (червоний) – це завдання занадто складне.

Картки можуть бути із літерами та цифрами або ж стікери з емоціями.

Правила онлайн-уроків:

ü Навчаюся за розкладом.

ü Дивлюся в  монітор та слухаю вчителя.

ü Відповідаю за допомогою карток.

ü Звертаюся по допомогу до батьків.

ü Якщо я хочу перепочити, то показую картку «Пауза».

ü Я спілкуюся з друзями на онлайн-перервах.

ü Якщо я хочу щось спитати, то піднімаю картку «Питання».

Здійснюйте зв’язок з батьками за допомогою електронних щоденників, телефонних дзвінків, опитувальників для батьків, використовуйте Google календар.

Немає коментарів:

Дописати коментар