Вчимо і навчаємось на карантині: школа-онлайн!
Шляхова Галина Василівна 2234galinashlyahova@gmail.com
Партатус Богдана Степанівна 5k2bsp@gmail.com
Дараган Валентина Іванівна 17450d@gmail.com
АСИНХРОННИЙ ФОРМАТ
Рекомендації для організації дистанційного
навчання за допомогою освітньої платформи
Визначтеся з моделлю навчання: повністю електронне (асинхронне), електронне з вебінарами (синхронне) чи змішане .Визначитися з моделлю навчання можуть допомогти запитання:
1. Яку кількість учнів плануєте навчити?
2. Як багато часу учні можуть приділяти синхронному навчанню й самостійній роботі?
3. Наскільки в учнів розвинені навички самоорганізації й самонавчання?
4. Чи є між учнями великий розрив у знаннях, який потрібно згладити для освоєння програми?
Дізнайтеся про технічне забезпечення учасників освітнього процесу
1. Якими технічними пристроями та як часто можуть користуватися вчителі та учні?
2. Чи мають вчителі й учні стабільне під’єднання до інтернету?
3. Чи мають всі учасники процесу навчання вебкамери й мікрофони для участі у вебконференціях?
4. Які умови організації освітнього процесу?
Визначтеся з форматом залучення вчителів
1. Чи очікується від учителя/-льки активна присутність онлайн?
2. Як часто вчитель/-ка має підтримувати комунікацію з учнями: перевіряти завдання, відповідати на питання?
Організовуйте вебінари та онлайн-спілкування
1. Яка максимальна кількість учнів має бути присутня онлайн?
2. Чи потрібен поділ на групи?
3. Чи потрібен загальний чат?
4. Чи потрібно зберігати відеозаписи проведеного заняття?
5. Чи потрібно утримувати увагу учнів опитуваннями й
голосуваннями?
6. Якими месенджерами користуються учні та вчитель/-ка у
повсякденному житті?
7. Чи достатньо їх функціоналу для комунікації в межах освітніх завдань програми?
8. Які спеціальні функції мають бути у месенджера: підтримка ботів, інтеграція опитувань і тестів?
Сплануйте управління проєктами й груповою роботою
1. Чи будуть учні працювати над проєктами?
2. У який спосіб учні будуть працювати в командах?
3. Як буде забезпечений контроль виконання проєктів?
4. Якою інформацією обмінюватимуться учні?
Сплануйте спільну роботу з документами
1. Який кінцевий продукт спільної роботи?
2. Чи буде вестися база знань?
Визначте формат та способи підготовки навчального контенту
1. Що потрібно знати для виконання завдань програми?
2. Що потрібно для виконання конкретного завдання (чекліст, шаблон документа)?
3. Що учні можуть освоїти самостійно у вигляді текстів, відео- і аудіолекцій тощо, отримуючи відстрочені відповіді вчителя/-льки, якщо щось незрозуміло?
4. Що вимагає синхронної взаємодії з учителем/-лькою або групою вчасно?
5. Що можна вивчати в інтерактивному форматі?
Визначте методи відпрацювання знань
1. Як забезпечити регулярність самостійної роботи: за допомогою автоматичних нагадувань, чеклістів, гейміфікації?
2. Яка підтримка потрібна учням від учителя/-льки: зворотний зв’язок за запитом, особиста мотивація, живий діалог, модерація командної роботи?
Визначте форми організації комунікації учнів з вчителем/-лькою
1. Які функції виконує вчитель/-ка: експерт, наставниця, тренер, модераторка, мотиватор, перевіряльниця?
2. Чи може вчитель/-ка відповідати в режимі 24/7 або є робочий час для повідомлень?
3. Чи потрібен графік особистих онлайн-консультацій?
4. Чи має нагадувати вчитель/-ка учням про виконання завдань? В якому режимі?
5. Як учні отримують організаційні повідомлення?
Визначте форми організації комунікації учнів між собою
1. У чому учні можуть допомагати одне одному?
2. Які навички учні можуть розвивати, працюючи разом?
3. Чи можуть учні одночасно бути онлайн?
4. Чи потрібно вчителю/-льці об’єднувати учнів у команди?
5. Скільки людей має бути в команді?
6. Яка командна роль має бути у кожного/-ї учасника/-ці команди?
7. Як учитель/-ка бере участь у спілкуванні всередині команд?
8. Чи повинно спілкування бути обов’язковою умовою виконання завдань або відбуватися тільки за бажанням?
9. Як учитель/-ка може ініціювати спілкування та співпрацю?
10 НАЙВАЖЛИВІШИХ ПРАВИЛ ОНЛАЙН-КОМУНІКАЦІЇ
1. Зустрічають за ім’ям.
Ваше ім’я — це візитівка. Уникайте таких нікнеймів як supermen_91 або ж vira_anime. Ім’я, прізвище та аватар профілю мають бути справжніми.
2. Коротко й по суті.
Якщо ви користуєтеся месенджером для робочого листування, не розділяйте повідомлення на декілька окремих. Наприклад, «Привіт», потім «Хочу тебе сповістити», потім «Сьогодні збори розпочнуться об 11». Пам’ятайте: повідомлення з несформованою думкою лише відволікає ваших співрозмовників. Є загроза, що останнє повідомлення, де й було головне послання, можуть не побачити.
3. Відповім пізніше.
Після того як отримали повідомлення, напишіть: «Дякую, я отримав лист». Якщо розумієте, що для повноцінної відповіді знадобиться час, теж повідомте про це. Наприклад: «Я дам відповідь через годину / завтра / ніколи». І ваш співрозмовник зрозуміє, що ви звернули увагу на його послання.
4. Аудіоповідомлення.
Якщо у вас немає попередньої домовленості, що ви можете надсилати одне одному голосові повідомлення — то їх надсилати не варто.
5. Уважність до деталей.
Уникайте писати текст великими літерами — їх заведено вважати криком. Уникайте перенасичення смайликами та стікерами. Не ігноруйте автоматичну перевірку правопису. Коли ви паралельно спілкуєтеся в декількох месенджерах із різними людьми — будьте уважними.
6. Соціальні мережі.
Соціальні мережі — не найкраще місце для ділового листування. І на це є кілька причин. По-перше, в соціальних мережах люди здебільшого відпочивають. По-друге, там більше шансів на те, що ваш лист просто не побачать. До речі, згадайте, коли ви востаннє переглядали теку «інші» в месенджері.
7. «7−38−55».
Через вербаліку (слова) людина сприймає тільки 7 % інформації. Це ваші листи й повідомлення. 38 % — це паравербаліка (тон і голос). Вона працює, коли ви розмовляєте телефоном. 55 % — це невербаліка (жести й міміка). Іншими словами, повну інформацію людина отримає тільки при особистій зустрічі. Якщо у вас виникає підозра, що людина вас не зрозуміла — телефонуйте або просіть про зустріч.
8. Великі файли.
Хмарні технології — це не майбутнє, а сьогодення. Якщо вам треба надіслати файл, що займає кількадесят мегабайтів, користуйтеся спеціалізованими сервісами та файлообмінниками. У листі варто додати не сам файл, а лише покликання на нього.
9. Нічні повідомлення.
Писати повідомлення вночі — ознака поганого тону. Якщо ви можете надіслати повідомлення зранку — так і зробіть. Цінуйте чужий час і сон. Є лише два винятки: це питання життя і смерті або ж ви попередньо домовилися зі співрозмовником про нічний чат.
10. Безпека в інтернеті.
Не відкривайте файли, які надіслали невідомі вам люди. Ви не можете знати, що ці файли насправді містять. Там можуть бути віруси або фото, відео з «агресивним» змістом.
Методичні рекомендації щодо дистанційного та змішаного
навчання для учнів 1-4 класів
Першочерговим
завданням є налагодження взаємодії з
членами родини, для цього необхідно :
v
Встановити чіткі
правила спілкування.
v
Визначити години і канали для спілкування.
v
Проаналізувати
навчання, розклад уроків.
v
Давати учням багато
спроб.
Особливості
онлайн уроків:
·
Мінімум пояснень –
максимум інтерактиву.
·
Уникайте загальних
фраз.
·
Створюйте завдання на
взаємодію.
·
Подавайте новий
матеріал у формі діалогу.
·
Скорочуйте тривалість
подання матеріалу.
·
Надавайте інформацію
щодо часу зустрічі.
·
Чергуйте види
діяльності (розумову з фізичною).
Графік учня та вчителя потрібно розробляти
враховуючи:
Ø
Рівномірність
навантаження
Ø
Гнучкість графіка
Ø
Державні вимоги
Щодо
оцінювання учнів 1-4 класів, то переважає формувальне оцінювання (відзначання
успіху, поради щодо опрацювання додатково, стимулювання самостійно знаходити
помилки).
Методичні
рекомендації щодо дистанційного
та змішаного навчання для учнів 5-11 класів
Необхідно
визначити базові засади взаємодії,
чіткий розпорядок дня, конкретизувати очікуваний результат роботи.
За
синхронного дистанційного навчання робота повинна відбуватися за графіком. Один
онлайн-урок повинен тривати 20 хвилин.2-3 звичайні уроки – це 1-2 онлайн-уроки;
4 і більше – 2-3 онлайн-уроки.
За
асинхронного дистанційного навчання
необхідно гнучке планування навантаження, покрокова інструкція,як
опрацювати тему.
Щодо
оцінювання, не допускайте перенавантаження, диференціюйте вправи,
використовуйте тести з проміжними відповідями, метод самоперевірки, формувальне
оцінювання. Для того щоб уникнути списування: перемішуйте відповіді, давайте
творчі завдання.
Дистанційне
навчання для дітей з ООП
Ø Проаналізуйте
попередній досвід (платформи, прийоми,
методи).
Ø Переглянути
індивідуальну програму розвитку.
Ø Налагодити
зворотній зв’язок з батьками.
Ø Залучити
шкільну команду супроводу (звичний час занять, наявність розкладу уроків,
звичні види завдань).
4 принципи навчання:
·
Інтерактивності
·
Диференціації
·
Індивідуального підходу
·
Пластичності
Домашні завдання повинні бути з інструкціями для
виконання;зменшені за обсягом; адаптовані відповідно до можливостей дитини;
прості у виконанні; пов’язані з домашнім середовищем.
Потрібно використовувати візуальні картки:
§ 1
(зелений) – я легко впораюся з цим завданням.
§ 2 (світлозелений) – я можу спробувати це зробити.
§ 3
(жовтий) – я це зроблю з невеликою допомогою.
§ 4
(помаранчевий) – мені потрібно багато допомоги.
§ 5
(червоний) – це завдання занадто складне.
Картки можуть бути із літерами та цифрами або ж
стікери з емоціями.
Правила онлайн-уроків:
ü Навчаюся
за розкладом.
ü Дивлюся
в монітор та слухаю вчителя.
ü Відповідаю
за допомогою карток.
ü Звертаюся
по допомогу до батьків.
ü Якщо
я хочу перепочити, то показую картку «Пауза».
ü Я
спілкуюся з друзями на онлайн-перервах.
ü Якщо
я хочу щось спитати, то піднімаю картку «Питання».
Здійснюйте зв’язок з батьками за допомогою електронних щоденників, телефонних дзвінків,
опитувальників для батьків, використовуйте Google
календар.
Немає коментарів:
Дописати коментар